FAQ

Koľko by som mal ideálne mesačne sporiť, keď chcem kupovať strieborné mince?

Záleží na Vás, koľko chcete mať nakúpeného kovu. Rozumné je nastaviť si trvalý príkaz tak, aby bezpečne prekračoval priemernú cenu na jednu mincu. Ak posielate na Váš Strieborný účet minimálne 25 €, môže sa stať, že to bude menej ako na jednu mincu. Preto sa ďalší nákup nebude môcť vykonať - za rok teda budete mať menej nakúpených mincí. Rozumné je nastaviť vo Vašej banke trvalý príkaz tak, aby každý mesiac určite prebehol nákup aspoň jednej striebornej mince. Tak budete mať za rok spriemerovanú cenu úplne ideálne - v každom mesiaci budete mať za aktuálnu cenu aspoň jednu mincu.

Keď mi na konci roka pošlete nakúpené mince, a nebude ich 100, bude sa môj nárok na bonus sčítať alebo nie?

Samozrejme sa Vám nárok na bonus prevedie do ďalšieho roka, v plnom rozsahu. Ďalšie nákupy sa Vám budú ďalej pričítavať, až dosiahnete na bonus. Potom Vám bude bonus pripísaný na Váš Strieborný účet. Je však potrebné splniť základnú podmienku bonusov, teda posielať minimálnu čiastku každý mesiac, bez prerušenia.

Chcem sporiť do Maple a do zlatého zliatku, je to možné na jednom Striebornom účte?

Na každý typ sporenia Vám bezplatne zriadime samostatný Strieborný účet. Číslo účtu je zároveň variabilným symbolom pre Vašu platbu. Keď k nám dorazí vaša platba, podľa variabilného symbolu (čiže podľa vášho čísla účtu) vieme, na ktorý z vašich účtov Vám peniaze máme pripísať. Môžete teda mať niekoľko Strieborných účtov. Či už pre rôzne produkty alebo napríklad oddelené účty pre svoje deti či vnúčatá. Len treba mať na pamäti, že sa každý účet chová samostatne. A to ako z hľadiska platieb, tak podmienok získania bonusov.

Prečo odporúčate zriadenie trvalého príkazu k platbe na Strieborný účet?

Trvalý príkaz Vám zabezpečí, že nezabudnete zadať včas platbu a teda neprídete o bonusy v zlate a v striebre. Pamätajte, že podmienkou pre získanie bonusu je pravidelné ukladanie prostriedkov na Strieborný účet. Trvalý príkaz sa preto javí ako optimálny.

Je založenie, vedenie účtu a transakcie naozaj zadarmo? Nie sú tu skryté nejaké poplatky?

Áno - založenie Strieborného účtu , vedenie účtu, pripisovanie vkladov a výberov, ročné skladovanie kovu, to všetko je úplne zadarmo. Zaslanie nakúpeného kovu raz ročne je za cenu poštovného. Ak využívate Strieborný účet pre pravidelné ukladanie prostriedkov do drahých kovov, máte vedenie, transakcie, skladovanie po celý rok a správu úplne zadarmo. Zaplatíte iba raz ročne poštovné, keď Vám budeme kov odosielať. Žiadne skryté poplatky tu nie sú.

Prečo je skladovanie kovu iba na jeden rok? Prečo neponúkate dlhšie skladovanie?

Vychádzame z faktu, že pre klienta je najbezpečnejšie mať nakúpený kov pod kontrolou. Preto je potrebné, aby drahý kov dostal do svojho držania. Volíme logickú frekvenciu odosielania raz ročne, aby pravidelné ukladanie do kovu malo zmysel. Na Vianoce Vám teda príde nakúpený drahý kov. Dlhšie skladovanie neponúkame. Obávame sa, že firmy, ktoré bezplatné skladovanie ponúkajú, kov nedržia fyzicky a oddelene od vlastných zásob a majetku. My naopak kov, ktorý bol nakúpený pre klienta prostredníctvom služby Strieborný účet, striktne oddeľujeme od vlastného majetku. S takto nakúpeným kovom teda nemožno obchodovať, čo by pri tzv. dlhodobom bezplatnom skladovaní bolo jediným možným riešením nákladov na toto skladovanie. Naša zásada je, že nakúpený kov je Váš, a preto s ním nesmieme obchodovať. Je to pre Vaše bezpečie - kov je Váš, je od nášho majetku oddelený. Nikto Vám ho teda nemôže vziať.

Strieborný účet, je možné tu sporiť aj do zlata?

Áno, Strieborný účet umožňuje ukladať prostriedky do striebra i zlata. Názov Strieborný účet máme pre túto službu registrovaný ako ochrannú známku.

Prečo inde platím vstupné poplatky alebo poplatky za vedenie účtu a u vás nie?

Vstupné poplatky živia iba predavačov a agentov, ktorí za Vami chodia so zmluvami. Spravidla tiež sporíte najskôr na vstupný poplatok, až potom pre seba. To my nechceme - žiadnych predavačov ani agentov z Vašich peňazí neživíme. Preto nie je dôvod, aby sme nejaký vstupný alebo výstupný poplatok účtovali. U nás na Strieborný účet nakupujete kov za rovnakých podmienok, ako sú aktuálne ceny v e-shope.

Keď je vedenie účtu, položky, skladovanie striebra a zlata zadarmo, kde je teda váš zisk?

Náš zisk je rovnaký, ako keď u nás nakúpite v e-shope. Cena nákupu je rovnaká ako v e-shope. Ale celý proces je úplne automatizovaný, takže nás nestojí žiadnu prácu navyše. Preto vystačíme s maržou, aká je v e-shope. Nie je dôvod Vám účtovať čokoľvek navyše.

Z čoho beriete prostriedky na bonusy v zlate a striebre? Neplatím nič navyše, cena rovnaká ako na webe ...?

Pretože je celý proces automatizovaný a odosielania budú raz ročne, šetríte nám náklady na spracovanie a odosielanie. Je rozdiel, či Vám máme zabaliť a poslať ročne 12 zásielok alebo jednu. A tu je priestor pre úspory. Čo ste nám ušetrili na práci a nákladoch, to Vám radi dáme formou bonusu v zlate alebo striebre (podľa toho, do čoho si ukladáte).

Keď sa robí nákup, aká je cena?

Nákup bude vždy začiatkom mesiaca, podľa uvedených pravidiel. Cena bude rovnaká, aká je v okamihu nákupu v e-shope.



Registrácia Zabudol som heslo